7.10.2010

Artvin Şifalı Bitkiler Hazinesi mi ?

Artvin, orman ve bitki örtüsü bakımından Türkiye´nin en zengin illerinden bir tanesi olmasına rağmen, bundan yararlanma konusunda maalesef sınıfta kalıyor.
Çok kişi orman ve bitkilerden yararlanma konusunda bilgi sahibidir. Daha önceki gün bir meyvenin Artvin´de yetiştiğini, bunun tadının bir kaç kişi tarafından bilinip yendiğini yazmıştık. Varyant Yolu üzerinde Altınsu Dinlenme Tesislerini işleten DSP Artvin İl Başkanı Enis Güneri bu meyveyi yıllar önce tanıdığını, ancak adını bilmediğini, meyvesini de her yıl yediğini söylemişti.

08 haber´de bu meyvenin adı yok başlığı ile yetkililere ve okurlarına iletmişti. Dün´de Artvin´de çok az kişinin ilgi duyduğu Artvin´deki faydalı bitkilerin araştırılması konusunda kendi çapında araştırma yapan sağlık müdürlüğünden emekli ebe Sediye Demirkurt´un evine gidildi.

Artvin Çoruh Üniversitesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Zafer Ölmez, Artvin İl Tarım Müdürlüğü Çiftçi Eğitim Şube Müdürü Nesimi Erarslan, 08 Haber Yazı İşleri Müdürü Hatice Nur Ersöz 15 yıldır faydalı bitki araştırma gönüllüsü Sediye Demirkurt´u ziyaret ederek çalışmaları hakkında bilgi aldılar.
Evine gelen misafirleri kapıda karşılayan Sediye Demirkurt, çalışmaları hakkında bugüne kadar yaptığı araştırmalarını anlatarak, Artvin´de şifalı bitkilerin zenginliğini işaret etti.

Demirkurt, şu bilgileri verdi;

BU KÖK BİTKİ TANSİYONU DÜŞÜRÜYOR!

"Ben 15 yıldır şifalı bitkiler üzerinde araştırmalar yapıyorum. Sağlık kuruluşundan emekli ebeyim. Sağlıkçı olmam nedeni ile şifalı bitkiler üzerinde araştırma yapma merakım ortaya çıktı. Kitaplardan faydalandım. uzmanlarından bilgi aldım. Sürekli araştırdım. Artvin´de bir şifalı bitkiler hazinesi var. Kimse bunun farkında değil. Birçok şifalı bitkiyi buldum. Ama benim bulduğum ve hâlâ adını bilmediğim bir bitki kökünden size bahsedeceğim. Bu bitkiyi tesadüfen bulmuştum. Evet, bu kök bitkiler tansiyon düşürüyor! Ben bunu keşfettiğimde çok şaşırmıştım. Çünkü kokladığımda bir baygınlık veriyordu. Daha sonra bunun tansiyon düşüren bir bitki olduğunu anladık.Tıbbi olarak ne olduğunu, adını bilmiyorum. Bu bitkinin araştırılmasını ve nelere iyi geldiğinin tespit edilmesini çok istiyorum. Bu arada Artvin´de inanılmaz bir şifalı bitkiler zenginliğinin olduğunu bir kez daha belirtmek istiyorum. İshalden şeker hastalığına kadar birçok hastalığa iyi gelen bitkilerin doğada olduğunu kitaplardan okuyoruz. Bunların çoğu da ilimizde mevcuttur.”

TIBBİ İLAÇLARIN KAYNAĞI DA BU ŞİFALI BİTKİLERDİR!

Artvin Tarım İl Müdürlüğü Çiftçi Eğitim Şube Müdürü Nesimi Erarslan, Sediye Demirkurt´u kişisel gönüllü bitki araştırmacılığından dolayı tebrik ettiğini, kendisinin de bu konuda çok duyarlı olduğunu belirterek şunları söyledi;
"Sediye Hanım çok güzel bir çalışma yapmış. Burada sumaki görüyorum. Ebegümeci, yayla çayları, ısırgan otunun kurutulmuşu, yer kirazı, kekik (Kondar) ve birçok bitkisel ürün görüyorum. Türkiye şifalı bitkiler konusunda çok zengin olan ülkelerin başında yer alıyor. Artvin´de bu zenginliğin merkezinden biri.Sediye Hanım’ın araştırmalarına bundan sonra İl Tarım Müdürlüğü bünyesinde Çiftçi Eğitim Şube Müdürlüğü olarak destek vereceğiz. Çok ilginç gelen bitki ise tansiyon düşürdüğü iddia edilen kök bitki. Bunu Ankara´ya gönderip araştırma yapılmasını sağlayacağız. Biliyorsunuz bütün tıbbi ilaçların kaynağı yine doğada bulunan şifalı bitkilerdir.”

BİZ E BU KONUDA DESTEK VERMEYE HAZIRIZ!

Artvin Çoruh Üniversitesi Öğretim Üyesi Zafer Ölmez de Artvin´de 15 yıldan beri görev yaptığını, Artvin´in orman ve şifalı bitkiler bakımından zengin bir coğrafyada yer aldığını belirterek şunları kaydetti:" Tabii ki bu şifalı bitkiler konusunda biz de elimizden gelen katkıyı sağlarız. Zaten tek başına yapılan çalışmadan netice almak zordur. Sediye Hanım 15 yıldır tek başına bir şeyler yapmış. Takdir etmek gerekir ki, yılmadan kendi bildiği yöntemle çalışmalarını sürdürmüş. Bundan sonra Çiftçi Eğitim Şube Müdürü Nesimi Ararslan Bey´in dediği gibi birlikte bir çalışma yaparsak daha güzel neticeler alabiliriz.

BASIN OLARAK BİZ HER ZAMAN YANINIZDAYIZ!

08 Haber gazetesi Sorumlu Müdürü Hatice Nur Ersöz de basın olarak Artvin´in her türlü zenginliğini, bilinmeyenleri ortaya çıkarmak, kamuoyuna duyurmak için her zaman hazır olduklarını ifade ederek şunları söyledi; " Bugün bir bilim insanı, bir bürokratımız ve 08 Haber çok güzel bir amaç için Sediye Hanım’ın evine geldik. Gönüllü şifalı bitkileri araştıran Sediye Hanım’ın bugüne kadar yaptığı çalışma ve araştırmaları yerinde görmek için geldik. Artvin´de artık bir üniversitemiz var. Bunun birçok faydasını göreceğiz. Sediye Hanım’ın tek başına gönüllü olarak yaptığı araştırma ve bulduğu bitkilerin tanımlamasını Artvin Tarım İl Müdürlüğü Çiftçi Eğitim Şube Müdürü Nesimi Erarslan Bey yaptırabileceğini belirtti. Doç. Dr. Zafer Ölmez ise tüm çalışmalarda kendisinin desteklerinin olacağını belirtti. Başarılı ekip çalışması ile birliktelik daha kolay gelir. Artvin´deki zengin şifalı bitkilerden faydalanmak için bu bitkilerin halkımıza tanıtılması ve bundan faydalanılması gerekiyor. Biz basın olarak her türlü desteği vermeye hazırız.”
08haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yeni yorum

Artvin Dailymotion Video

>