17.09.2010

Sertifikalı Bayan Tulumcu Artvin'den


20 yaşındaki Seher Güney, Türkiye´nin ilk sertifikalı kadın tulumcusu oldu.
Artvin´in Arhavi ilçesinde Halk Eğitim Merkezi (HEM) Müdürlüğünce açılan kursa katılarak 18 yaşında iken tulum çalmayı öğreneni Seher Güney, Türkiye´nin ilk sertifikalı kadın tulumcusu oldu.


Aslen Rize Fındıklı doğumlu ve Artvin Arhavi ilçesinde ikamet eden üniversite öğrencisi Seher Güney, Arhavi HEM Müdürlüğü tarafından açılan tulum çalma kursuna katılarak ilk kez, Doğu Karadeniz yöresinin kemençe ile birlikte en çok kullanılan müzik enstrümanlarından olan tulum kursunu başarıyla tamamlayarak Türkiye´nin ilk sertifikalı kadın tulumcusu oldu.
Seher Güney, yaptığı açıklamada, çocukluğundan beri hep tulum çalmayı hayal ettiğini ve sonunda hayallerine kavuştuğunu söyledi.

Tulum çalmayı öğrenebilmek için öncelikle bu kültürü sevmek gerektiğini ifade eden Güney, ´´Kültürünü sevdiğiniz zaman kemençe de, tulum da çalabilirsiniz´´ dedi.

Yöresel bir çalgı olan tulumun sesini çok beğendiğini dile getiren Güney, ´´Tulum çalmak istediğimi aileme söyledim, onlar da bana destek oldular. İlk önce yörede tulum çalan 3 hocadan ders aldım. Kursta profesyonel olarak tulum çalmayı öğrendim. Kursu başarılı bir puanla bitirerek sertifika aldım´´ diye konuştu.
Sertifikalı Bayan Tulumcu Artvin'den
Tulum çalmanın erkek işi olmadığını kanıtladığını ifade eden Güney, şunları söyledi: ´´Aslında tulum çalmak oldukça zor. İlk çalmaya başladığınızda nefesiniz yetmeyince başınız dönüyordu ama şimdi başardım ve beni özel eğlencelere, düğün ve festivallere davet ediliyorum. Bazen insanlar karşılarında bayan tulumcu görünce şaşkınlıklarını gizleyemiyorlar.´´ Güney, üniversite de tulum kültürünü tanıtmaya çalıştığını da ifade etti.
Bayan tulumcuya yabancı ilgi
Öte yandan Karadeniz müzik kültürü olarak bilinen tulumun sesine iki yabancı sanatçılar, Seheri yakından görme ve dinlemek için soluklarını Arhavi’de alan, Endi ve Pool isimli yabancı sanatçılar, Arhavi tarihi Çifteköprü’de mini bir tulum ziyafetini çekerek karşılıklı düet yaptılar.
Sertifikalı Bayan Tulumcu Artvin'den

Polo ve Endi isimli sanatçılar, Türk enstrümanlarından ve sazlardan etkilendiklerini belirterek, hem Türk kültürünü hem de kendi kültürümüzü ve ayrıca doğal güzelliklerini tüm dünyaya tanıtmak amacı ile Türkiye’yi gezeceklerini söylediler. Pool ve Endi isimli yabancı sanatçılar, Karadeniz ve özellikle Artvin’e has müziği olan Çift Jandarma isimli müziğe klip çekmek için Artvin’e geldiklerini söyleyerek Türkçe Çift Jandarma şarkısını müziksiz okudular.
Pool, şarkıyı söylerken giydiği kıyafetini göstererek, “İşte benim kültürüm, etekle yola çıktım, Arhavi’de mola verdim” diyerek iki ülkenin müzik kültürünü anlattı.

Kaynak : Ziya AKYILDIZ
08haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yeni yorum

Artvin Dailymotion Video

>