8.09.2011

Yeni Artvin Valisi Necmettin KALKAN Göreve Başladı

Artvin Valiliğine atanan Necmettin Kalkan, görevine başladı.


Valiler kararnamesiyle İstanbul Sancaktepe Kaymakamlığı görevinden Artvin Valiliği görevine atanan Necmettin Kalkan’ı, Hükümet Konağı önünde Vali Yardımcıları Osman Altın, Vefa Kaya, Belediye Başkanı Emin Özgün, İl Jandarma Komutan Vekili Kıdemli Jandarma Binbaşı Hakan Keskin, İl Emniyet Müdürü Hüsrev Salmaner, kaymakamlar, kamu kurum ve kuruluşlarının amirleri ve sivil toplum kuruluşları temsilcileri karşıladı.

Valilik önünde yapılan karşılamanın ardından polis tören mangasını selamlayan Vali Kalkan, daha sonra makamına geçerek göreve başlama yazısını imzaladı.

Valilik Toplantı Salonunda ilçe kaymakamları ve kamu kurum ve kuruluşları amirleri ile bir araya gelen Vali Kalkan, burada yaptığı konuşmasında şunları söyledi: “1966 Malatya doğumluyum. İlk ve orta okulu Malatya’da, liseye İstanbul’da devam ettik. İstanbul Hukuk Fakültesi mezunuyum. İstanbul barosunda bir yıl kadar avukatlık deneyimim var. 1989 yılında İçişleri Bakanlığı’nda Kaymakam Adayı olarak Elazığ’da göreve başladım. Yurt dışında bir yıl kadar İngiltere’de kaldım. Dönüşte Afyon Şuhut Kaymakam Vekilliği, Isparta Sütçüler Kaymakamlığı, Batman Sason Kaymakamlığı, Van Vali Yardımcılığı, Rize Pazar Kaymakamlığı, Yukarı Kocaali Kaymakamlığı, Kocaeli Vali Yardımcılığı görevlerinde bulundum. 5747 sayılı yasayla İstanbul’da kurulan 8 ilçeden biri olan Sancaktepe ilçesinin kurucu kaymakamı olarak görev yaptım. Sancaktepe ilçesi pek çok kimsenin bilmediği bir yerdi. 260 bin nüfuslu Anadolu yakasının önemli ilçelerinden bir tanesiydi. Bende bu ilçenin kurucu kaymakamlığını yaptım. 2011’e 2153 Sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla da Artvin iline Vali olarak atandım.

Tabii halkın bizden beklentileri var. Yeni bir validen beklentileri var. Yeni bir yönetimden beklentileri var. Her vali göreve başladığında bir takım temel konuları paylaşır. Sadece bir tanışma değil de genel olarak idareye yaklaşım tarzımızı da ortaya koyma anlamında değerlendirme olun istedim.

Tabi ki temel hedefimiz Artvin’in yaşam kalitesini yükseltmek. Bu coğrafyada bizden beklenen, yöneticiden memuruna kadar her kademedeki görevlisinden halkın beklentisi yaşam kalitesini nasıl yükseltebiliriz. Nasıl daha iyi bir kente yaşam alanı oluşturabiliriz. Bizden en büyük beklentisi bu. Sizler de takdir edersiniz ki milletimiz, odağında birlik ve kardeşlik bulunan büyük bir medeniyetin mirasçısı ve taşıyıcısıdır.

Artvin ilimizde müstesna bir coğrafyada yer alıyor. Ülkemizin en zengin doğal kaynaklarına, doğal güzelliklerine sahip. Bu da bize şunu gösteriyor, demek ki bu ilin geleceği hizmet sektörü ve turizm olacaktır. Geçmişten bugüne kadar görünen o ki bu kentin geleceği turizm ve hizmet sektöründe olacaktır. Dolayısıyla bizim temel yaklaşımımız vatandaşın hayatını kolaylaştırmak, temel hak ve hürriyetleri önündeki varsa engelleri kaldırmak. Biz bunu kamu yönetimindeki ana misyon olarak görüyoruz. Tabii burada güven önemli. Yönetimde keyfiliğe, ayrımcılığa, adaletsizliğe karşı olduğumuzu bugüne kadarki meslektaşlarımızın ifade ettiği gibi bende açıklıkla ifade ediyorum. Hesap verilebilirlikten, öngörülebilirlikten ve her kademede katılımcılıktan yana, katılımcı yönetimden yana olduğumu ifade etmek istiyorum. Ve bu kenti birlikte yöneteceğimizi ifade ediyorum. Bu bağlamda benden önceki valilerin başlatmış olduğu hizmet ve yatırımları aynı şekilde, aynı kararlılıkla devam ettireceğiz.

5 yıllık kalkınma planı programlarında yer alan yatırım ve ilkeleri, yine 61. hükümetin hükümet programında yer alan ve vatandaşın hayat standardını kolaylaştırmayı ve yükseltmeyi hedef alan ilkelerini de biz kendimize şiar edineceğiz. Kamu hizmeti sunumunda hizmetin ilk elden verilmesi esastır. Yani her kademedeki yöneticinin önüne gelen sorunu mahallinde çözmek, varsa çözemediği bir konu bunu üst makamlara iletmekle görevli ve sorumludur. Zaten ülkemizin geldiği noktada e-devlet anlayışıyla bir çok hizmete elektronik ortamda ulaşılabilmektedir. Dolayısıyla da bu hizmet yaygınlaşmış durumdadır. Bunu ifade etmekte fayda görüyorum.
Güven esastır, beyana güven esastır. Vatandaşın bize beyanı esastır, biz bu beyana güvenmek durumundayız. Kamu kurumları elinde olan bilgi belgeyi, ya da az önce söylediğim bağlamda elektronik ortamda ulaşabileceği bilgi ve belgeyi vatandaştan getirmesini istememesi gerekiyor. Yasal düzenlemeler de böyledir. Başbakanlığın yayımladığı genelgeler böyle. Hükümet programında bu sözlere atıfta bulunuluyor. Bütün bunlar hayatı kolaylaştırmaya yöneliktir. Nasıl ki biz kendi memleketimize gittiğimizde hizmet alan kişiler olarak bir devlet dairesine uğradığımızda nasıl bir muamele yapılmasını istemiyorsak, eşimiz, dostumuz gibi kolaylık gösterilsin, yardımcı olunsun. Beyanımız esas kabul ediyorsa bizimde bu coğrafyada insanların beyanını esas ve doğru kabul edip ona göre hizmet üretmemizde fayda var diye düşünüyorum.

Bütün bunlarda özet olarak sorunlardan kaçmayacağız, sorunları çözmek için buradayız. Çözüm odaklı ve vatandaş odaklı çalışacağız. Bu bizim hepimizin ortak sorumluluğudur. Sadece il valisi olarak benim sorumluluğum değil, biz bir ekibiz. Herkes benim takım arkadaşım. Benimle aynı sorumluluğu ve aynı görevi paylaşıyor. Dolayısıyla bu bizim ortak sorumluluğumuz. Bu vesile ile Artvin’e ve Artvinliye hizmet eden atanmış valisinden, kaymakamına, amirinden memuruna, her kademedeki yöneticisine, yine seçilmiş milletvekilinden, belediye başkanlarına, il genel meclisi ve belediye meclisi üyelerine, muhtarlarına kadar samimiyetle hizmet eden herkese minnet ve şükran borcumuzun olduğunu ifade etmek istiyorum.

7 gün 24 saat cep telefonumdan bana ulaşabilirsiniz. Daha önceki valilerimize de muhtemelen istediğiniz zaman ulaşabiliyordunuz ama bu telefon numaramı sizlerle paylaşıyorum. 7/24 her zaman benimle ilgili bir konu olduğu zaman, Artvin ile ilgili bir konu olduğu zaman, benim çözmem gereken, benim yardım ve destek olmam gereken bir konu olduğunda bu telefon numaramdan bana ulaşabilirsiniz. Önümüzde ki günlerde tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızı, ilçelerimizi, kaymakamlarımızı ziyaret ederek, hem tanıma fırsatına sahip olacağım, hem de brifing alma imkanım olacak. Aldığımız brifinglerle de kenti daha yakından tanıma, sorunlarına çözüm üretme imkanına sahip olacağız. Tekrar geldiğiniz için teşekkür ediyor, başarılar diliyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yeni yorum

Artvin Dailymotion Video

>